Wersja obowiązująca z dnia

Wpis do ewidencji niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli

Odbiorca usługi

Osoba fizyczna lub prawna ubiegająca się o wpis do ewidencji niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli.

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek o wpis do ewidencji.
  • Akt założycielski.
  • Statut w brzmieniu zgodnym z art. 185 ust. 1 Prawo oświatowe.
  • Dokumenty poświadczające spełnienie warunków, o których mowa w art. 184 ust. 4 pkt. 6 i 8 ustawy Prawo oświatowe:
    • zanonimizowane dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora,
    • oświadczenie o zapewnieniu bezpiecznych i higienicznych warunków realizacji form doskonalenia zawodowego nauczycieli.
  • Decyzja kuratora oświaty o przyznaniu wstępnej akredytacji.
  • Karta identyfikacyjna niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli.

Opłaty

Uzyskanie wpisu nie wymaga opłaty.

Miejsce złożenia wniosku

  • Osobiście w punkcie Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie przy ul. E. Plater 1 10-562 Olsztyn, w dniach:  poniedziałek w godz. 8:00-16:00, wtorek – piątek w godz. 7:30-15:30.
  • Osobiście w Departamencie Kultury i Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego przy ul. Partyzantów 87 10-402 Olsztyn, w dniach: poniedziałku w  godz. 8:00-16:00, wtorek – piątek w godz. 7:30-15:30.
  • Za pośrednictwem poczty na adres: Departament Kultury i Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, ul. E. Plater 1, 10-562 Olsztyn.

Uwagi

Wniosek o wpis do ewidencji w przypadku osoby fizycznej powinien w szczególności zawierać – imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania oraz dane kontaktowe.

Klauzula informacyjna:

  1. Administratorem danych osobowych osób reprezentujących osoby prawne oraz osób wskazanych przez osoby prawne, jako osoby do kontaktu jest Województwo Warmińsko-Mazurskie, którego dane kontaktowe to: Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, ul. E. Plater 1, 10-562 Olsztyn, tel. (89) 521 90 00, email: do@warmia.mazury.pl.
  2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować pisząc na adres wskazany w ust. 1 lub adres e-mail: iod@warmia.mazury.pl.
  3. Dane osobowe:  
    1. osób reprezentujących osoby prawne, będą przetwarzane na podstawie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i  w  sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), wynikającego z  przepisów prawa określających umocowanie do reprezentowania – w zakresie właściwej reprezentacji osoby prawnej. Podanie tych danych jest warunkiem ważności czynności pojmowanych przez osobę prawną.
    2. osób wskazanych przez osobę prawną, jako osoby do kontaktu (imię i nazwisko, służbowe dane kontaktowe, miejsce pracy) będą przetwarzane w prawnie uzasadnionym interesie, o którym mowa w  art. 6 ust. 1 lit. f rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o  ochronie danych). Dane zostały podane przez osobę prawną.
  4. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1 mogą zostać udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjno-organizacyjną Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz będą przechowywane nie dłużej niż to wynika z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i  archiwach.
  5. W granicach i na zasadach opisanych w przepisach prawa, osobom, o których mowa w ust. 1 przysługuje prawo żądania: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania, jak również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
    Ponadto osobom wskazanym przez osobę prawną, jako osoby do kontaktu, przysługuje również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wynikającego ze szczególnej sytuacji.
  6. Każda osoba prawna udostępniająca dane osób, o których mowa w ust. 1 jest zobowiązana do przekazania im zapisów niniejszej klauzuli informacyjnej.

Termin i sposób załatwienia sprawy

Dokonanie wpisu do ewidencji w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o wpis.

W przypadku konieczności uzupełnienia i korekty dokumentów, wnioskodawca zostaje zobowiązany na piśmie, w wyznaczonym terminie, do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości lub przedłożenia brakujących dokumentów.

Samorząd Województwa w drodze decyzji może odmówić wpisu do ewidencji, jeżeli wniosek o wpis nie zawiera wymaganych dokumentów lub danych wymienionych w § 29 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli i mimo wezwania nie został uzupełniony.

Sposób przekazania informacji o sposobie załatwienia sprawy

  • Zaświadczenie o wpisie do ewidencji przekazywane jest drogą pocztową za potwierdzeniem odbioru lub na życzenie wnioskodawcy może być odebrane osobiście.
  • Decyzja o odmowie wpisu do ewidencji przekazywana jest drogą pocztową za potwierdzeniem odbioru lub na życzenie wnioskodawcy może być odebrana osobiście.
  • Kopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji przekazywana jest Warmińsko-Mazurskiemu  Kuratorowi Oświaty oraz właściwemu ze względu na adres siedziby placówki organowi podatkowemu.

Tryb odwoławczy

Od decyzji o odmowie dokonania wpisu placówki do ewidencji niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli wnioskodawcy przysługuje odwołanie za pośrednictwem Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego do Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Wykreślenie z ewidencji

  • Wpis w ewidencji podlega wykreśleniu w następujących przypadkach:
    • prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej prowadzącej placówkę  prowadzenia działalności oświatowej,
    • likwidacji placówki na podstawie przepisów art. 186 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe,
    • dokonania wpisu z naruszeniem prawa,
    • zaprzestania działalności placówki przez okres dłuższy niż 6 miesięcy,
    • na wniosek organu prowadzącego niepubliczną placówkę doskonalenia, po zakończeniu realizacji rozpoczętych w tej placówce form doskonalenia i dokształcania nauczycieli,
    • stwierdzenia, w trybie nadzoru pedagogicznego, że niepubliczna placówka doskonalenia nie realizuje zadań statutowych lub nie przestrzega przepisów prawa – jeżeli organ prowadzący placówkę w wyznaczonym terminie nie zastosuje się do poleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
  • Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji, w terminie określonym w decyzji i jest równoznaczne z likwidacją placówki doskonalenia.

Osoba kontaktowa

Dorota Roman
e-mail: d.roman@warmia.mazury.pl
Telefon kontaktowy
(089) 521 69 62

Podstawa prawna

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli.

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.

Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej.

 

Załączniki